STAVEBNÍ DENÍK 2 – jak zpevnit příjezdovou lesní cestu

SHRNUTÍ: K chalupě na samotě u lesa vede lesní cesta. Když zaprší, tak se změní v blátivou stezku. To pro každodenní život fakt není. Cestu musíme zpevnit. Jak na to? Vysypeme ji štěrkem.

Už máme zpevněnou lesní štěrkovou cestu. Jak jste viděli na fotkách v prvním stavebním deníku, příjezdová cesta k naší chalupě nebyla úplně v cajku. Když zapršelo, cesta hodně změkla a po pár přejezdech autem z toho byla bahňačka.

Příjezdová cesta k chalupě je lesní. Takže když zaprší a projede se po ní pár aut, vypadá takhle blátivě.
Příjezdová cesta k chalupě je lesní. Takže když zaprší a projede se po ní pár aut, vypadá takhle blátivě.

Vysypejte na cestu Tatru štěrku

Naštěstí jsem měl tu čest potkat pana Mrzenu. Šikovného chlapíka ze sousedních Opařan, který mi hned nabídl pomoc. A tak za 2 dny přijela Tatra 815 s plnou korbou štěrku.

Tatra na lesní cestu vyklopila celkem 15 tun drceného kamene, neboli štěrku.

Takhle vypadá štěrk, respektive drcené kamenivo frakce 8-16 mm. Za obrázek uctivě děkuji webu levnysutr.cz 🙂

Vyberte drcené kamenivo frakce 8–16 mm

Drcené kamenivo frakce 8-16 mm cestu pěkně zpevnilo. Pan Mrzena štěrk ještě bagříkem rozhrnul po celé délce a lžicí pěkně udusal.

Výsledkem je 80 metrů dlouhá zpevněná lesní cesta, ve které se nebrodí auta bahnem.

Drcené kamenivo frakce 8-16 mm se pěkně vmáčkne do bláta, dá se po tom jezdit na kole, dá se po tom dobře chodit.
Drcené kamenivo frakce 8-16 mm se pěkně vmáčkne do bláta, dá se po tom jezdit na kole, dá se po tom dobře chodit.

Kámen frakce 16–32 mm by nebyl dobrý

Kdybych volil jinou frakci, třeba 16–32, byla by cesta už blbě schůdná a na kole by se po ní taky blbě jezdilo. Ale ten drcený kámen 8–16 je tak akorát.

Čerstvě 3letá holčička po štěrkové cestě chodí bez problémů :-)
Čerstvě 3letá holčička po štěrkové cestě chodí bez problémů 🙂
Tohle bláto nám vedlo k chalupě. Ještě že jsem poznal Luboše Mrzenu z Opařan, který mi cestu „opravil“.
Tohle bláto nám vedlo k chalupě. Ještě že jsem poznal Luboše Mrzenu z Opařan, který mi cestu „opravil“.

Jak vypadá cesta po 2 měsících provozu?

Je pravda, že za ty 2 měsíce každodenního ježdění se kámen postupně vmáčkl do hlíny, ale to nevadí, protože bahno už na cestě není, ani když zaprší sebevíc. Zpevněná lesní štěrková cesta drží do dnes (červen 2020).

Zpevněná lestní cesta k chalupě po 2 měsících skoro každodenního ježdění. Tráva rostla tam, kudy nejezdí pneumatiky aut. Zůstaly 2 koleje, které ale pěkně drží sucho a po blátu ani památky.
Zpevněná lestní cesta k chalupě po 2 měsících skoro každodenního ježdění. Tráva rostla tam, kudy nejezdí pneumatiky aut. Zůstaly 2 koleje, které ale pěkně drží sucho a po blátu ani památky.
Zpevněná lestní cesta štěrkem po 2 měsících provozu.
Zpevněná lestní cesta štěrkem po 2 měsících provozu.

Když už je cesta, může přijet domíchávač

V červnu se budou v chalupě dělat podlahy, tak je fajn, že už se k nám domíchávač vydrápe. Ono totiž v tom blátě by to dost dobře nešlo 🙂

V dalším stavebním deníku mrknem zase do chalupy. Na řadu přijdou borci se sbíječkami.

Je potřeba rozbít celou koupelnu a hlavně všechny podlahy v domě. Čeká nás drama a nemilé překvapení. Ale to už tak holt u rekonstrukcí 100 let starých domů bývá, že? 🙂

Těšíte se?

PrazakVenkovanem

PrazakVenkovanem

Leave a Replay

Kdo jsem?

Adam Vrána – spokojený venkovan, autor blogu o rekonstrukci 100 let staré chalupy. 37 let jsem prožil v panelácích v Ostravě, Praze a Berouně. Zednickou lžíci jsem vzal do ruky poprvé v roce 2018.

Živím se jako UX textař

Nejnovější zápisky

Sledujte mě na FB

Můj instáč